onsdag 14 november 2012

Vintervila i trädgården

Nu går trädgården i vintervila. Det hänger några Ingrid-Marie kvar i äppelträdet och lite löv har inte fallit offer för gräsklipparen ännu, men i övrigt är det vila, och det känns faktiskt helt okej med trädgårdsuppehåll.


Nu kan jag ägna mig åt att smida planer inför nästa års växtsäsong. Fundera på vad som gick bra, och vad som gick mindre bra och kanske att jag tar mig samman och städar upp i trädgårdsförrådet, vilket kräver sin insats, för det har trängt in lite andra föremål i detta förråd, föremål som inte är trädgårdsrelaterade om man säger så... Hmmm....

6 kommentarer:

Mia sa...

Ja, när man stänger säsongen är det som regel något man måste städa. Hos oss är nu boden ordnad så skidvallorna kan fram igen, annars får mannen panik. Han går där inne och sniffar och värntar på snö..

bokhyllan sa...

Hihi... ja, de där andra föremålen, vart kommer de ifrån egentligen???

Glad torsdag!

Rigmor sa...

Vacker höstbild!! Sen påminner du mej om att jag också borde städa lite i förrådet med redskap och krukor...jag kommer förmodligen aldrig att öppna någon handelsträdgård, så jag kan nog kanske kasta några av mina tvåhundra krukor i allsköns storlekar som trängs där...som en början alltså!!
Kram kram

Znogge sa...

Jag har en hel del att tänka på jag med! Min trädgård var inte i närheten av det du åstadkom så nästa år krävs det krafttag!

frk. Frida Fortissima sa...

"Vintervila", det låter gott på många sätt. Kanske vi skulle anamma det på flera sätt, och stressa lite mindre på vintern, som vi ofta gör på sommaren...
Trevlig helg,
Frida.
Ps! Jag hittade hit från "'Min plats i solen", där Lotta tipsade om dig, och det glädjer mig. Ds.

Queen of Kammebornia sa...

Och kärleksört som är så vacker!