fredag 27 april 2012

Välj dina strider!

-Välj dina strider.
Det sa min mamma till mig när barnen var i trotsåldern, och det är ett utav de bästa råd jag någonsin fått.



Det här har varit en strid för mig, svalört.


Att utrota svalörten från trädgården har visat sig vara en omöjlighet, så nu har jag övergått till att acceptera.
De finns där, och... ja... de lyser ju verkligen upp.

Ha en underbar vårhelg alla ni som tittar in här hos mig, hoppas ni får chans att njuta utav lite sol och värme!

Kram!

4 kommentarer:

Znogge sa...

Att välja sina strider är alltid klokt! Vad det än gäller ;-)

Trevlig helg!

Ingrid sa...

Inte behöver man strida mot svalörten! Jag tycker att den är fin jag.
Trevlig Valborg!

Ninja sa...

Det har jag också fått höra.....man får strida där det kan löna sig men oftast är det bäst att lägga ner även där. Fast man behöver inte gilla läget...bara det inte tar ens energi :)

Rigmor sa...

Så sant, så sant...borde ha tänkt på det med alla tonåringar som vuxit upp i detta hus...*skrattar*. Men det har blivit folk av dom med.
Svalört...tror jag inte vi har här i trakten, ser riktigt trevlig ut så här på bild i alla fall...Menar du att den är som ett slags ogräs?? Tycker den lyser upp såhär på vårkanten, som små gula solar i gräsmattan.
Ha en riktigt skön valborg!!
Kram kram