tisdag 1 maj 2012

Bra dagar

Här kommer några rader från ön dit värmen har kommit.
Jag har varken tid eller lust att vara inomhus, rusig utav vårkänslor som jag är.

Igår fick jag skratta sådär gott igen, skratt som låg kvar som mjuk bomull kring mitt hjärta hela kvällen, och ännu idag när jag nu sitter här och tänker på det känner jag mig varm inombords.


Och jag fick se valborgseld på Klinteberget, träffa gamla bekanta som jag inte sett på länge, trots att vi bor så nära.
-Hej, länge sedan, hur är det? Hörde att... Har ni... Hur går det... Jag såg... Vet du...
Endel människor känner man sig så hemma med, hur lång tid det än går mellan tillfällena man träffas.

Det var en bra dag igår.

Nu ska jag dra på mig löparskorna, och ikväll är det ridning. Däremellan ska jag pyssla om mina plantor lite, de ska få flytta ut i verkstaden, och så ska terassen oljas.
Nog finns det alla förutsättningar för att det här också ska bli en riktigt bra dag!

Ha det gott alla ni, jag hoppas solen även lyser hos er!

7 kommentarer:

SoF sa...

Härliga dagar!

Ha det fortsatt gott Åsa.

Varma solskenshälsningar!

mammaxtre sa...

det är så himla härligt att få skratta riktigt gott.

Ha en fin dag

Bea sa...

Hej!
Låter underbart med skratt som "bubblar" länge.
Hoppas du får en fortsatt fin dag /bea

Znogge sa...

Skönt att få skratta lite. Hoppas den varma känslan stannar kvar...

Ha en fin kväll!

Ingrid sa...

Hoppas att dagens planer gick i lås!

Rigmor sa...

Så vackert du beskriver dagen!! Å visst är det så, med vissa människor har man kvar tråden även om det gått lång tid, det är väl det som räknas till riktiga vänner kan jag tro.
Här blev det ingen eld, men det blev vår ändå idag, ordenligt dessutom med både sol och riktig värme, måtte den bara stanna också!! Hann med en stund i solen efter jobbet, det värmde ända in i själen.
Kram kram

Ninja sa...

Vad härligt det låter, njut av dagen :)