fredag 4 maj 2012

Bak & städdag.

Bara så ni vet så gör jag någonting annat än rider, påtar i trädgården, flänger runt på cykeln och jobbar.

Det händer att jag städar också, hur vedervärdigt tråkigt det än är så står jag liksom inte ut med alternativet.
Är det en gråmulen dag som denna slår jag även gärna till med lite bakning, idag blev det hönökakor, för första gången i mitt liv.


Först blåste dom upp sig och blev såhär.


Då naggade jag dom med gaffel, då blev dom såhär.



Vad göra? Det såg ju inte ut som några hönökakor precis. Då tog jag fram kruskaveln och kavlade ut dom, igen. 


Ätbara blev dom i alla fall, till och med jättegoda blev betyget från unge herrn.

4 kommentarer:

bokhyllan sa...

Mums!!!!

bokhyllan sa...

Känner mig lite sugen på receptet... :)

Min plats i solen sa...

Mmm, vad gott det ser ut Åsa. Jag har funderat på att baka just Hönökaka men inte kommit mig för ännu. Kanske är det dags nu? :)

Trevlig helg på dig!

Kram Lotta

Znogge sa...

Ser god ut i alla fall oavsett utseende!