torsdag 27 december 2012

En liten rapport från en regnig ö.


Jag antar att alla som var förbannade över snön är nöjda nu när vi lever i en slafs och klafs värld.

Själv har jag ägnat min dag åt:
...lite stallarbete (åh vad jag trivs!)
...handel (nödvändigt ont)
...tvätt (vad gjorde man innan tvättmaskinen blev allmän egendom?)
...och sedan slog jag mig ner vid datorn och SVT-play (vilken piffig uppfinning) och såg första delen av filmen om Palme.

Jag hade en föreställning om att filmen skulle vara intressant och blev inte på något sätt besviken, nu ser jag fram emot fortsättningen kl 21 i kväll.

För övrigt så red jag älsklings-Bark i ridhuset i går. Lite spänd var jag, skulle det gå bra? Skulle vi komma överrens?
Och... JA! Det gick ju bra! Lättnad, glädje, kanske rent utav lycka?... Ja, faktiskt! Inte så att vi kvalade in till någon fin dressyrtävling precis, men vi var på samma planet. Ridpasset andades samarbete och glädje, vilket kändes viktigt i stunden som var.

Så, Miss Li... Va bra hon är!

Det var allt för denna gång!... förresten... glöm inte bort...

Livet är för kort för att vara långsint!

7 kommentarer:

Znogge sa...

Jag gnällde över snön så nu får jag nog akta mig för att klaga. Som man bäddar får man ligga...

Ja, visst är hon!

Kloka ord ja...

SoF sa...

Gillar bilden.

Ja här har det varit regn i ett par dagar nu, men nu lyser fullmånen för fullt - så det lär bli minusgrader imorgon.

Varma fastlandshälsningar/SoF

Unknown sa...

Här har slasket frusit på så vi har en rodelbana mellan huset och vägen. Via bilen då. Fasen vet vad som är värst.

Kersti sa...

Det är klaffsigt och blött här också. Halt som bara den. Tog på broddarna på hundpromenaden.

Rigmor sa...

Jo...jag hör nog till dom som gnäller ibland över all snö...Nu har vi fortfarande så det räcker och blir över, fast vi haft plusgrader några dagar. Sen blev det helt plötsligt minusgrader, ganska många sådana dessutom...så nu är det mer lämpat för skridskor än bil till jobbet...Så där fick jag väl så jag teg...eller inte!!
Kan ana känslan när allt stämmer, med kraftpaketet du sitter på och dej själv...!!
Och Miss Li, tog stor plats i mitt hjärta efter Så Mycket Bättre. Men störst plats, det tog Darin...en ung man som jag knappt ägnat ett öra förr, men nu, rösten...blicken...om jag ändå vore tjugofem igen...***skrattar***!!
Kram kram

Ingrid sa...

Nu är det solsken och trots den hatade blåsten ska jag ut, ut, ut!!

Mia sa...

Slafs och klafs har vi inte så mycket av. Här är det vitt som bara den, sån som det skaEn skön ledig dag idag? Låter som du njuter av livet :)