söndag 19 augusti 2012

Två projekt


Ingrid hade för ett tag sedan lagt ut gamla "vardagsbilder" på sin blogg, vilket fick mig att vakna till liv. Jag köpte ju för ett tag sedan en kompaktkamera för att ha med mig överallt och ta, kanske inte alltid så snygga bilder, utan mera bilder från min vardag.

Det funkade ett tag, sedan glömde jag bort min kompakta vän, men nu ska jag ta nya tag.

Egentligen hade det varit ett lysande tillfälle igår att dra igång projekt vardagsfotografering för jag inledde dagen med ett ridpass på Gannarve, sedan blev det födelsedagsfirade med både smörgåstårta och gräddtårta. (Frosseri, möjligen, men så gott det var!)

Dagen avslutades med damfotboll. P18´s A-lag mötte Ösmo på Visborgsvallen och tog sin tionde vinst för säsongen.

Kameran kom med först till fotbollsmatchen, och eftersom jag har stränga förhållningorder från min familj om vad som får läggas ut på denna blogg och inte, så blir det en neutral bild, ändock en vardagsbild.

Nu tittar solen fram, det innebär att jag ska fortsätta mitt andra projekt, utgrävning av trädgårdsland!

Önskar er alla en go söndag!


5 kommentarer:

Anneli sa...

Visst är det gott att frossa! Blir mycket (ibland för mycket) sådant under sommaren.
Ska bli spännande att se vad du och din bortglömda vän kommer att delge oss.
Kram.

bokhyllan sa...

Projekt vardagsfotografering, så skoj!

Ser att du läser "Pepparkakshuset" just nu. Läste den i vintras. Bra bok!

Ha en fin söndagskväll. Kram

Znogge sa...

En kompaktkamera är ett mycket smidigt och bra komplement till den vanliga. Funderar på att inskaffa en...

Rigmor sa...

Jaha...så utgrävningen fortgår...bra kvinna reder sej själv!!
Jo...det är besvärligt med en större systemkamera att släpa på, jag är lite sur ibland när den tar stor plats och man dessutom kanske ska släpa med ett extra objektiv...men den kompaktkamera jag har är jag absolut inte nöjd med, så...
Intressant med vardagsfotografering...det skulle väl bli mycket på mina kattdamer då...för från jobbet lär det inte bli några bilder, fotoförbud.
Ha det så gott!!
Kram kram

Ninja sa...

Jag har en pytteliten kompaktkamera som jag tar alla bilder till bloggen med :)
och jag är också restriktiv när det gäller det jag visar.....