lördag 28 januari 2012

Utmaningen


Det kom en utmaning från Bea, som har en otroligt vacker blogg med så många fyndiga pyssel och trädgårdstips!


1. Vad gjorde jag för 10 år sedan? 
Då var jag en småbarnsmoder som påtade i trädgården, körde enduro och sprang som en besatt.


2. Vad gjorde jag för ett år sedan?
Skottade snö :) 


3. Vilka 5 snacks gillar jag?
 Choklad, choklad, choklad, choklad och frukt är ju också gott...


4. Vilka sånger jag kan utantill:
 Jag har ju en fantastiskt... anskrämligt dålig sångröst, men jag sjunger gärna högt när jag är ensam hemma. Just nu har jag Laleh på hjärnan.


5. Saker jag skulle göra om jag blev mångmiljonär?
 Pengar? Kan man köpa hälsa för pengar? Isåfall skulle jag köpa hälsa till mina älskade vänner som haft otur i livets lotteri. Kärlek till er, tänker på er... alltid <3


6. Fem dåliga vanor jag har?
 Min dotter säger att jag spekulerar, men jag kan bara inte stå ut med ovisshet så jag försöker hela tiden tänka ut olika scenarier, och det kombinerar jag med katastroftänkande, så jag hela tiden är förberedd på det värsta. Inge vidare egenskaper eller hur? Vidare är jag dålig förlorare, har dålig karaktär och svär alldeles för mycket.


7. Fem saker jag gillar att göra:
 Umgås med människor som respekterar mig, använda min kropp, vara ute, springa, trädgårdsarbete, vara i stallet, cykla, simma, gå på gympa, läsa, bada i havet, fotografera. Det var mera än fem va? Jag skulle kunna räkna upp 500 roliga saker, vilket blir mitt problem ibland, att så mycket är så roligt och jag hinner inte med...


8. Fem saker jag aldrig klär mig i:
Rosa, hatt, stringtrosa (vad är det för jä-la påfund?), blommigt. En sak till... Vad skulle det vara? Päls! Det är inte min grej!


9. Fem favoritsaker:
 Hushållsassistenten, den är guld värld! Spaden från Fiskarns, för att den är rejäl! Min kamera, datorn :) och till sist mobilen då, för att den är så praktisk och för att det är så underbart att jag kan smsá med mina barn dygnet runt när de nu inte behagar ligga i sina sängar på nätterna.


10. Fem bloggar jag skickar den vidare till
Jag sänder denna utmaning vidare till alla ni som är här inne och tittar runt och känner för en liten utmaning såhär i slutet av januari!

10 kommentarer:

Bea sa...

Hej!
Kul att du nappade på utmaningen och jag visste att du hade talang på svaren :)
Tack för kvällens bästa och ett gott skratt med tanke på 8:an
Kram /bea

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Haha, rolig lista!

mammaxtre sa...

Jag ska nog anta utmaningen faktiskt
:-)

Ha en fin söndag

Systrarna Hjertén sa...

Haha, kul att läsa! Jag skriver under på en hel del, framför allt:
dålig förlorare, har dålig karaktär och svär alldeles för mycket, låter presciiis som mig! ;D

Mvh
Frida

Anonym sa...

Kul info! Så det finns fler som svär, tack för det!
Och en jättevacker bild!
heanku

Kersti sa...

Kul att läsa lite mer om dig. Svär också för mycket men saknar helt och håller tävlingsgenen och är därmed en god förlorare :)

Ninja sa...

Jag har redan gjort den.....du får scrrolla lite om du vill läsa den....sedan ska jag raskt in till Bea pga din reklam :)

Hälsokick sa...

Roligt att läsa =)

Annette sa...

Rolig läsning och fin bild! En dålig vana jag har är att påbörja massa saker och inte avsluta dem (man vill ju göra så mycket). Så, får se om jag avslutar och lägger upp denna lista på min blogg... Ha en fin vecka nu!

Znogge sa...

Choklad kan man aldrig få för mycket av! String däremot, ALDRIG!