tisdag 31 januari 2012

I kön på ICA

Idag värmer solen våra hjärtan här på ön, och luften är krispig och hög. Ibland är det helt okej med januari...

Står i kön på ICA, framför mig ett äldre par, mannen luktar huggorm.

Paret plockar upp sina varor, betalar.
Jag plockar upp mina varor, betalar, inget konstigt.
Jag och paret ska plocka ner våra varor i kassar, men paret har brett ut sig ganska ordentligt så kvinnan säger till mannen att han kanske borde flytta lite på sig.
" Jag tänker inte flytta på mig, alltid retar man någon." säger mannen med myndig röst.
" Ingen fara, det går bra" säger jag, diplomatiskt, eftersom jag inte alls är på konflikthumör.
"Man får stå vart man vill, bara man inte luktar illa" säger då den märklige mannen.
Men? Han luktade ju illa!!!
Fast det säger jag naturligtvis inte.

2 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

En liten hälsning från en annan Ö!

Kerstin

Anonym sa...

Vilken lustig man. Eller så hade han en verkligt knastertorr humor, inte otänkbart, hahahaha...
heanku