måndag 27 augusti 2012

Lägerhelg


Att få möjlighet att tillbringa en helg tillsammans med människor och djur man tycker mycket om, och därtill på en unik plats som Gannarve gård, är ett privilegium, det inser jag.


Vi lättade på många dörrar. (Här står min o Carinas sovrumsdörr på glänt.)
Tyvärr har jag också stängt en dörr efter min helg på Gannarve. Det är med stor sorg i mitt hjärta som jag inser att kärlek inte alltid räcker till för att lösa alla problem. Det gör så ont.


Genom hästarna har jag fått vänner jag aldrig annars skulle ha mött. Människor med skilda bakgrunder och liv med ett stort gemensamt intresse. Det avkunnades en hel del under den där sena middagen, precis så som det ska i goa vänner lag.


På söndagsmorgonen fick IKEA-kassarna ett nytt användningsområde, inte för att vi var rädda om frisyrerna, utan för att vi tvekande en del om det nu var så att vi var gjorda utav socker så hade den där åskskuren kunnat få förödande konsekvenser.
Ibland är det bäst att ta det säkra för det osäkra.

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Vemod och glädje präglar ditt inlägg och så är det väl ofta här i livet. Jag hoppas att den där dörren inte är stängd för alltid!
Varm kram!

SoF sa...

En innehållsrik helg för dig...på flera sätt.

♥ ♥ & solskenshälsningar!

Znogge sa...

Jag säger det samma. Hoppas att den stängda dörren går att öppna igen...

Rigmor sa...

Så sorgligt...hoppas du inte stängde dörren helt...eller också är det ett beslut som mognat fram, som gör ont, men ändå känns rätt. Livet är inte alltid enkelt, ibland väldigt svårt, tyvärr.
Däremot förstår jag att det var enkelt att umgås i helgen, med ett gemensamt intresse som grund. Man behöver det, och jag kan sakna någon att dela mitt fotointresse med, eller något annat, va sjutton nu det skulle vara...
Ha det så gott och var rädd om dej!!
Kram kram

Ninja sa...

Vad mysigt med vuxenläger över en helg. Det saknar jag här....

bokhyllan sa...

Hihi... ja, tänk så bra IKEA-kassar kan vara ibland.

Den kärleken... Styrkekram till dig, Åsa.