fredag 19 oktober 2012

Två soldater


Som jag väntat, och äntligen blev det min tur, att få låna Roslund och Hellströms nya bok "Två soldater" från biblioteket. Så nu har jag läst när jag lagat mat, framför tv´n, bakom tv´n, på toaletten, i bilen på väg till jobbet... Eller, inte riktigt så mycket kanske, men mycket läsning har det blivit.

Kanske är det inte Roslund och Hellströms bästa, med det menar jag att deras tidigare böcker varit helt magnifika, och att Två soldater är bra, riktigt bra.

Du sparkas in i en värld så nära, men ändå så oerhört långt bort. En värld där kärlek och brödraskap får en helt ny innebörd. En värld där kvinnor är horor, en värld fylld av frånvarande pappor och egenhändigt skrivna regler, en värld jag önskade inte fanns.

Här finns det inga lyckliga slut och skratten är långt, långt borta.

Läs den och bli berörd.

3 kommentarer:

Ninja sa...

Ja, det finns flera världar på samma klot.

Znogge sa...

Tack för tipset. Har läst deras andra böcker och nog blir man berörd. Ska gå in och beställa denna. Tack för puffen och ha en fin fredag!

anne sa...

Visst var dem bra!?!

Inte deras bästa (det tycker jag Tre sekunder är), men som du säger; en ny, skrämmande värld som finns så nära.