onsdag 1 februari 2012

Prioriteringar

Detta måste jag ta tag i... NU!

Tidsbrist får mina tankar att bli enkelspåriga. Jag far runt och försöker hinna med, ändå ligger påbörjade projekt i högar runt mig. Idag går den lediga dagen åt till möten på jobbet, det var inte riktigt vad jag hade tänkt mig.
Jag hade tänkt mig stallsysslor, bakning till den kommande 18-årsdagen och lite lappning och lagning tillsammans med symaskinen.

Igår kväll var jag ambitiös och planerade in ett simhallsbesök när jag ändå skulle upp på jobbet, idag föll den planen. Tvingad till prioritering blev det istället förberedelse av kvällens måltid. Mat, mat... Så hiskerligt tråkigt!

Grinig? Inte jag inte, bara lite frustrerad.

6 kommentarer:

LisaMatilda sa...

Mat känns ibland som ett nödvändigt ont... Nu ska jag gå och prioritera frukosten, sen måste det bli ett besök på Konsum.

Znogge sa...

Var sak har sin tid. Man kan inte hinna allt även om man vill. Lycka till med middagsbestyren!

SoF sa...

"But someone has to do it!"

Förhoppningsvis är denne "någon" inte alltid samma person...

Soliga kallvädershälsningar!

Min plats i solen sa...

Man får lov att bli frustrerad emellanåt. För det är frustrerande när det inte blir som det var tänkt och det inte visar sig bli till det bättre. Och jag tror nog att de lesta av oss kan känna igen oss i att ibland bir matlagningen skittråkig. Bristande fantasi, bristande ork och bara "one of those days". Jag hoppas morgondagen blir bättre Åsa.

Sköt om dig!

Kram Lotta

Ninja sa...

Skaffa en diskmaskin kanske?

mammaxtre sa...

Tyvärr känner jag igen mig alltför väl.

Sköt om dig min vän i cyberrymden