söndag 24 mars 2013

En förvissning om att kroppen fungerar

Djupvik en vacker vårdag

Får kasta in en ny header med lite vårkänsla, kan det bara hjälpa så...

Annars så har springskorna varit på i dag. Det sker alltför sällan, men i alla fall minst en gång i veckan, att jag unnar mig en löparrunda, trots att kroppen knirrar och knarrar.

Jag måste förvissa mig om att inte lederna rostat ihop, att hjärtat kan slå jättefort och att lungorna kan svida och bränna.

Den stora frågan i dag var broddar, eller inte broddar? Jag valde det sist nämnda, allt för att locka fram vårkänslorna. Om det var rätt val? Ja... Bitvis i alla fall. 


6 kommentarer:

Unknown sa...

Man får hitta en sträcka med barmark och så springa fram och tillbaka på den :)

Gardens at Waters East sa...

Just found your blog. Love the photos - great. The bugs on the blooms are special. I can not find a translator tab so I can only enjoy your photos. Hope to return again. Nice comparing your photos to those here on the shores of Lake Michigan in USA. I always learn as I look over other garden blogs. Thanks.

Znogge sa...

Här är fläckvis ganska så halt så man får se var man sätter fötterna. Men visst finns det hopp och snölagret verkar försvinna lite varje dag...

Kersti sa...

Du är otrolig. nej springa finns inte på min karta men yoga är livet jag kan förstå ditt behov nu när jag regelbundet yogat i ett år på senare tid två gånger i veckan minst. Får abstinens om jag låter bli.

Bea sa...

Hej!
Åhh... det ser verkligen vårligt ut hos dig, jämfört med mina vintervyer ;)
Hoppas du får många sköna timmar med springskorna på i helgen!
Gad Påsk /bea

Tina sa...

Här får man sätta på broddar. Märkte igår att jag har iskana på gården.

Men jag har hopp om att våren kommer.