söndag 3 mars 2013

Helgen som gick.


Söndagkväll, plopp sa det så var helgen slut, och då började min helg redan i onsdags! Märkligt...

Jag har hunnit rida tre gånger, beskära äppelträden, städa, baka, tvätta hur många tvättar som helst, hälsa på mina kära föräldrar, göra morotsjuice och morotsmarmelad (mums!).

Jag har hunnit äta två äpplen och därmed var den allergiska reaktionen ett faktum, så nu sitter jag här fullproppad med allergimedicin och ångrar mitt tilltag bittert.

Jag har varit stalldräng två förmiddagar och övningskört med dottern, jagat extrapriser på ICA och Konsum som en äkta kärring och läst min läxa från biodlarkursen flera gånger. 

Jag såg en snabbis på Skavlan (innan jag somnade) och konstaterade att Britt Ekland förstört sitt vackra ansikte, jag har varit på ortopeden med dottern och fått tråkiga besked.

Ja... Tänk så mycket som kan hända på bara några dagar... Inte undra på att jag tycker tiden går fort!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Inte kul att få tråkiga besked.
Vad mycket du hunnit med.
Övningskört. Måste vara perfekt innan alla turister kommer.
Är du säker på att det inte var morotsjuicen du blev dålig av? :)
Den drycken kan jag inte få ner.
Det var första gången jag läste om någon som var allergisk mot äpple. Jag har en kompis som inte kan äta mogna eller övermogna bananer men däremot när de är gröna på skalen.
Önskar dig en fin vecka.

SoF sa...

U n d e r b a r bild Åsa!

Tack. ♥

Mia sa...

Tycker nog du har hunnit med mycket, det är då tiden går fort. Hoppas det går bra fastän det var tråkiga besked.
Ha en fin början på veckan som kommer :)

Mien sa...

Hoppas de tråkiga beskeden går att göra något åt.

Rigmor sa...

Å blandat innehåll var det också...både det som förgyller tillvaron och det som förmörkar...Nu hoppas jag starten på den här veckan blir så bra den kan, gärna med lite mer glädjeämnen för din del...
Kram kram

Znogge sa...

Tråkiga besked är aldrig roliga att få...

Min syster är allergisk mot äpplen men skalar hon dem så fungerar det hur bra som helst. Tydligen vanligt att det kan vara så...

Kersti sa...

Du har då inte legat på latsidan. Full rulle verkar det vara hos dig.