fredag 22 mars 2013

Livselixir

Så här vitt och fint har Molla och Monika det i sin hage idag på Gannarve Gård.
Hoppning på programmet igår kväll, ja gisses, hur roligt kan man ha det egentligen? 
Hålla i manen och åka med, lätt som en plätt när man sitter på världens snällaste Masja.

Om det finns en regel att vuxna bara får ha, säg 10 poängs roligt varje vecka, då brände jag 520 poäng av rolighet i går kväll, på en enda timme!


Vilken tur att jag blev övertalad att åka med till stallet för 2½ år sedan. 
Jag som var rädd för hästar.
Att jag vågade!
Det måste ha med min dåliga självbevarelsedrift att göra?!

Omgärdad av förstående, vänliga och kloka människor har jag närmat mig dessa fantastiska djur, 
och nu kan jag inte tänka mig att leva utan deras närhet.
Ni förstår, det är som ett livselixir.

Tänk er noga för innan ni närmar er en hästhage,
den suger tag i en, släpar in en och sedan hittar man inte ut igen.
Eller...

Man vill inte hitta ut.  Så fantastiskt är det!



7 kommentarer:

Ingrid sa...

Det är så roligt att du hittade ett nytt intresse, när nu kroppen inte ville att du skulle hålla på med löpning längre.
Ha en fin helg!

Anonym sa...

Det smittas. Jag blir glad av att läsa ditt inlägg.
Trevlig helg!

mammaxtre sa...

Du vågade och du vann. Härligt!

Znogge sa...

Önskar jag vågade! Hade velat...

Kersti sa...

Du har säkert rätt men jag är lite rädd för de där stora djuren. Håller mig till yogan tror jag.
Jag väntade på yngsta dottern så man kan verkligen säga att jag väntade på något gott. Om de konstiga tecknen så förstår jag (vi, dottern som kan sånt bättre än jag) inte varför det blir så men det verkar vara när jag gör inläggen i Safari. Blogg.se verkar inte gilla den webbläsaren. Nu ska de i alla fall vara borta. Trevlig lördag önskar jag dig.

OddStyle.dk sa...

Dejligt indlæg og Fantastisk skønt billede af hestene :-)
Rigtig fin søndag - kram

Annelie sa...

Låter härligt, red själv i tonåren men slutade efter en tråkig avkastning, gjorde mig illa och blev rädd på köpet. Hästar gillar jag fortfarande. Man kanske skulle börja rida igen som nybörjare, gäller bara att hitta en "ridskola" som inte är så *ridskolig* om du förstår vad jag menar. /Annelie. Förresten ni verkar ha vår på gång, barmark men kallt kan jag tänka :-)