tisdag 21 februari 2012

Mental kollaps


Den här bilden har ingenting vare sig med ergonomi eller semlor att göra, utan det är Lilla Karlsö i vinterskrud bara sådär för att jag älskar Karlsöarna.

Idag har jag hållit kurs i ergonomi, konsten att använda sin kropp på bästa sätt.


Efter varje kurs jag håller i blir jag helt slut mentalt. Trodde jag skulle piggna till efter några längder i simhallen, men... Nej, det verkar inte så. Jag får testa med något annat, som att äta en semla kanske? Vad tror ni om det? Borde det inte pigga upp mig lite?
Det är iallafall värt ett försök, eller hur?!

2 kommentarer:

Rigmor sa...

Otroligt vacker bild, liksom den i förra inlägget. Känner att jag har en hel del att utforska när jag kommer till din ö på försommaren...skulle nog ha tagit semester lite längre...
Tänk att det här med ergonomi och kroppen ska vara så svårt att ta till sej, så länge allt fungerar bra i maskineriet så rullar man på...men nu när det börjar gnissla och skrapa både lite här och där...sånt som man säkert kunde ha förebyggt om man varit klok!! Hoppas att folk tog till sej dina kloka ord!!
Kram

Göran S sa...

Lilla Karlsö! - min favoritplats på jorden.
Hälsningar
Göran S