måndag 13 februari 2012

Slutet gott!

Skitveckan fick ett riktigt bra avslut. Simning och skidåkning lättade upp mitt dystra sinne och som pricken över iét blev det frosseri med hembakade semlor på lördagskvällen och igår tårtkalas med trevligt sällskap.


Galax...


...hemmahörande på Gannarve gård.

Denna vecka har börjat med strålande solsken, stallsysslor, nötstek i ugnen och middagsvila. Närmast väntar en promenad till affären, matlagning och nattjobb. Infinner sig inspiration ska jag gå ut och beskära äppelträden.
Förresten så kommer dottern hem ikväll då hon är halt och lytt efter fotbollsträning och match. Mysigt för modern när dottern kommer hem, men jag befarar att dotterns humör kanske inte är lika mysigt då hon helst velat vara kvar i Visby och tränat sin älskade fotboll.
Ja, ja, det är inte alltid man får som man vill här i livet!

6 kommentarer:

Znogge sa...

Nej, tyvärr är det inte så. Hoppas dottern hämtar sig snabbt och kan återuppta träningen! Kanske lugnast för alla ;-)

SoF sa...

Då blev det precis som jag hoppades för dig - att skitveckan avslutades bra. :)

Önskar dig och dottern ett massa mys!

Varma hälsningar/SoF

Bea sa...

Hej!
Skönt att slutet blev gott ;)
Hoppas det blir en fin kväll med familjen samlad.
Vacker häst, är det din?
En fin Alla hjärtans dag till dig! /Bea

Hälsokick sa...

Bra att du vände en skitvecka till en skidvecka =)

Annette sa...

Ohh så gott med semlor! Jag ska vilken dag som helst unna mig en stor fet en.

Hoppas denna vecka blir en roligare rackare än din förra!

Ninja sa...

Finns hästar med på kartan blir det ett bra slut.