tisdag 7 februari 2012

Fy snablarna!


Fy snablarnas va kallt vi har det! Tur att T ligger närmast fönstret i sovrummet, för sanningen är den att varje morgon har vi is på insidan. Kanske säger det mera om vår snålhet med värmen än temperaturen utomhus?
Fast många frusna vattenledningar, dubbla långkallingar och nygel i tårna vittnar om att det är osedvanligt kyligt här på ön.

Själv har jag precis lagat punktering på cykeln, i hopp om att det snart är cykelväder igen och kisse ligger ute på sin frigolitskiva och njuter av februarisolen, det blir nog vår i år också, vi ska bara härdas lite först!

4 kommentarer:

Ingrid sa...

-17 hade vi på Odvalds i natt, men nu verkar det som om den värsta kylan har fått ge sig. Jag har tankarna på Stenstugu, men hoppas att rörmokarsonen sköter om huset på bästa sätt.

Mien sa...

Frigolitskiva, det var ju mysigt. Hur har du gjort för att den inte ska blåsa iväg?

Min plats i solen sa...

Ljuvlig bild! De är så söta de där små tassarna. :)

Brrr, jag känner igen mig i din beskrivning av kylan (och då har ni det nog bra kallare än våra -15-20 grader nattetid). Här har vi också haft iskristaller på sovrumsrutorna den senaste veckan och varmvatten har vi inte haft på 4 dagar nu. Det känns som det gärna får vända nu för min frusna vinterkropp längtar efter vår.

Ta hand om er i kylan!

Kram Lotta

Åsa! sa...

Ingrid: Visst sköter sork sig :)

Mien: Den ligger lite skyddad på terassen, men visst händer det att den blåser iväg för jag har bara lagt ett stolsben från utemöblen över skivan i innerkant. Bättre lösningar finns troligen :)

Lotta: Så det är fler som har is på fönstret, alltid en tröst :) Visst är kattassar underbart söta!