fredag 17 februari 2012

Min fredag!


Det här är Zune...

Han bor på Gannarve gård, precis som alla andra hästar jag träffar.



Zune är fruktansvärt svår att fotografera...



För han vill hela tiden vara jätte-jätte nära. Helst vill Zune krypa ner i min ficka ifall om att det skulle kunna finnas en morot där.


Förmiddagen har jag tillbringat i stallet tillsammans med människor och djur som jag tycker mycket om. Jag har fått arbeta med min kropp, vilket skänker mig tillfredsställelse. Tillfredsställelse för att jag kan och för att min kropp mår bra utav att ta i och användas till det den är ämnad för.


Som vanligt har jag också lärt mig något nytt. Jag lär mig hela tiden nya saker när jag umgås med dessa hästmänniskor, det är som en oändlig ocean utav kunskap som jag öser ur. Jag är så imponerad, och stundtals känner jag mig så fruktansvärt korkad.


Ikväll ska jag åka och simma, men först lite städning och paj-bakning. 


Önskar er alla som tittar in här hos mig en riktigt fin fortsättning på fredagen! / Kram Åsa





10 kommentarer:

Znogge sa...

Zune ser i alla fall trevlig ut men det märks att han vill krypa nära inpå!

Önskar dig det samma!

SoF sa...

Nos-närbilden är ju för fin... :)

Å jag gissar på att stallmänniskorna är lika imponerade av dig - när du gör det som du är bra/bäst på.

Tö-och solskenshälsningar!

Ninni sa...

Åhh vilken fin häst=) Kul att du tittade in hos mig, alltid kul med nya besökare!

Ha det gott denna fredagskväll..kram

Ninja sa...

Du är inte korkad Åsa....du har sunt förnuft, det är egentligen det enda man behöver.
Ridkonsten går ut på att "störa" så lite som möjligt....sedan kommer du att få höra allt möjligt men om du utgår från det, kommer du att kunna sålla ut det rätta....

Stolpås Gård sa...

Zune ser ju underbart gullig ut!
Hej på ön förresten =)
Här skriver en till som bor på en ö, dock mycket mindre...
Så kul att vara med djur och trevliga människor, grattis till sonen som jag ser fyllt 18, ja vart tar tiden vägen ;)
Ha en fin helg!
Sussi/Stolpåsgård

Stolpås Gård sa...

Zune ser ju underbart gullig ut!
Hej på ön förresten =)
Här skriver en till som bor på en ö, dock mycket mindre...
Så kul att vara med djur och trevliga människor, grattis till sonen som jag ser fyllt 18, ja vart tar tiden vägen ;)
Ha en fin helg!
Sussi/Stolpåsgård

Rigmor sa...

Så nyfiken man blir när det kommer gäster till bloggen...så jag tittade in lite försiktigt, och vad hittar jag?? Jo en jättetrevlig blogg med underbara bilder!! Dessutom från Gotland...dit vi åker i början på juni, för andra gången i mitt liv men absolut inte sista!! Vi har släkt där, och det ger oss dubbel anledning att ta oss över.
Återkommer snart!!
Ha en bra helg!!
Kram kram

Ninja sa...

Jag ska ge dig ett litet tips...
Sätt dig på en stol och sära på benen så mycket det går...
Nu rör du höftleden som om du skulle cykla baklänges, inga stora rörelser...bara så att du känner att höftleden rör sig.
Slappna av i knäleden och vristen....då sjunker hälen av sig självt. Om du gör så här när du rider kommer benet att automatiskt lägga sig intill hästen. Börjar benen fladdra så sära benen igen och slappna av...trampa inte ner hälarna aktivt då spänner du benet, utan slappna av i knä och vrist och låt hälen komma på plats av sig själv....

Ninja sa...

Pressa ned hälarna så har ridlärare tjatat på mig i årtionden.....sedan tog jag privatlektioner på min egen häst, nu vet jag bättre...prova och se :)

Ninja sa...

Kul att det fungerade :)
Att säga åt någon att trampa ner hälarna är ett gissel....om du hittar en ridlärare som tar tag i problemet genom att korrigera spänningar i ryttarens kropp då har du hittat en bra ridlärare......så när någon säger åt dig att trampa ner hälarna så rör på vristerna och slappna av :)